Friday 14 November 2014

ماذا تقول في البنك - På banken (جمل ستحتاجها في البنك)

‫أريد أن أفتح حسابًا.‬
Jag skulle vilja öppna ett konto.


‫هنا جواز سفري.‬
Här är mitt pass.


‫وهذا عنواني.‬
Och här är min adress.


 
‫أريد إيداع نقود في حسابي.‬
Jag skulle vilja sätta in pengar på mitt konto.


‫أريد سحب نقود من حسابي.‬
Jag skulle vilja ta ut pengar från mitt konto.


‫أريد أن أستلم كشوف حسابي.‬
Jag skulle vilja hämta kontoutdragen.


 
‫أريد أن أصرف شيكـًا سياحيًا.‬
Jag skulle vilja lösa in en resecheck.


‫كم قيمة الرسوم؟‬
Hur höga är avgifterna?


‫أين يجب أن أوقع؟‬
Var ska jag skriva under?


 
‫أنتظر حوالة من ألمانيا.‬
Jag väntar på en girering från Tyskland.


‫هنا رقم حسابي.‬
Här är mitt kontonummer.


‫هل وصلت النقود [الفلوس]؟‬
Har pengarna kommit?


 
‫أريد أن أصرّف هذه النقود.‬
Jag skulle vilja växla de här pengarna.


‫أحتاج لدولارات أمريكية.‬
Jag behöver US-dollar.


‫من فضلك أعطني أوراق نقدية صغيرة.‬
Var snäll och ge mig små sedlar.


 
‫هل يوجد هنا صراف آلي؟‬
Finns det någon bankomat här?


‫كم المبلغ الذي يمكن سحبه؟‬
Hur mycket pengar får man ta ut?


‫أي بطاقات إئتمان التي يمكن استعمالها؟‬
Vilka kontokort kan man använda?

No comments:

Post a Comment